yirafaMaskota 1. a (dec. 2015): žirafa

Z današnjim dnem postajajo dijaki 1. a največje oz. najvišje »živali« na šoli. Z višino med 4 in 5 metri, izostrenim vidom in s hitrostjo 60 km/h imajo pregled nad življenjem ne samo v svojem razredu, ampak tudi nad celotnim Zavodom AMS. Zaradi črednega nagona se po hodnikih združujejo v nestalne skupine, toda vsi vendarle ostajajo najbolj zvesti svoji čredi 1. a. Kdor je v njihovi bližini, je obvarovan pred spalno boleznijo, saj s svojim metrskim repom odganjajo muhe ce-ce.

Materi za mladiče lepo skrbita. Radi jih imata na kupu, vseh 29 v skupini, da so kot v vrtcu. Ena jih pazi in skrbi zanje, druga pa opravlja ostale obveznosti. Vsak primerek te vrste ima na koži svoj stalni vzorec, po katerem se loči od ostalih. Že ob rojstvu pa so obdarjeni z rogovi. Blaženi Slomšek, pomagaj razredničarkama in ostalim profesorjem pri njihovi vzgoji!

Svojo Afriko so uspešno nadomestili s svetlimi savanami škofijske gimnazije in dijaškega doma. Ker se znajo prilagoditi, ker veliko delajo, saj spijo le 2-4 ure na dan, jih prav gotovo čaka lepa prihodnost. Odlikuje jih posebna lastnost, to je infrasonična komunikacija. Njihovi zvoki sporazumevanja so izredno nizkih frekvenc, potujejo pa zelo daleč. Z njimi se opozarjajo na nevarnosti. Teh frekvenc človeško uho ne zazna. Toda profesorji, ne bodite v skrbeh. Morala jim ne dopušča, da bi to sposobnost uporabljali pri testih in spraševanju. Glede na te njihove sposobnosti jim tudi fejsbuka ni treba uporabljati. Zanimivo pa je, da jih kar nekaj izmed njih z veseljem uporablja glasilke pri šolskem pevskem zboru in njihov žametni glas se sliši po vsej šoli. Zaradi izredne višine naj se jim pri delu nikar ne zvrti, saj si razredničarki želita, da se kot posebej zaščitena vrsta ohranijo v celoti.

razredničarki Marija Repina, prof. in Vida Ifko, prof.
 

medvedMaskota 1. b (dec. 2015): medved

Jaz, vaša maskota, sem precej velika zver-inica. Sodim med ogrožene živalske vrste, ampak vam se nikakor ni treba počutiti tako – skupaj prebrodili bomo ovire, četudi ne bo vedno lahkó.

Ponoči običajno bedim in hrano ''lovim," vendar sem praviloma v najboljši formi zjutraj in zvečer, čez dan pa veliko počivam. Veljam za zimskega zaspanca, a to ni pravo zimsko spanje, je rahlo in posledično se tudi v tem letnem času pogosto odpravim naokrog. Mraz mi ne pride do živega, se mi pa pozimi zmanjša srčni utrip, saj vklopim ''varčevalni'' (''špar'') program.

Ali se tudi vam dogaja, da si želite rahle hibernacije in veliko dnevnega počitka ter manjše porabe energije (beri : šolskih naporov)? Včasih že, kajne?

Rade volje pa priznam, da na poležavanje kar pozabim, če je v bližini dobra hrana in vem, da tudi vi oživite in se zagnano učite, ko bližajo se testi in znanja meritve. Torej, dragi moji, nikar pozimi, pa tudi drugače v življenju, preveč ne zaspite. In tudi mraza, slišim, se ne bojite, saj dokaj redno za svež zrak – četudi hladen – poskrbite. Le tako naprej, dobremu zdravju še na druge načine pot sprostite.

Izbirčnosti pri meni ni, sem pravi vsejed, tudi sladkosned. Moj nasvet: naj odprtost do raznolikih ved, do novih spoznanj in veščin bo ena izmed vaših ta-slajših vrlin.

Poznavalci moje vrste lahko potrdijo, da odlikuje me zajeten kup lastnosti: vztrajen, radoveden, iznajdljiv, trmast, plašen, prostodušen in igriv – preplet vrlin, ki tudi za vas si jih želim.

Pa srečno na gimnazijski poti, ki nepozabna je, če popotnik prav se je loti!

razredničarka Danijela Žegarac, prof.

 

volkMaskota 1. c (dec. 2015): volk

Si predstavljate, 1. c, kako bi reagiral profesor, ko bi mu iz postelje poskušali razložiti razlog za vašo lakoto: »Veste, lačen sem, ker drugače ne morem. To imam namreč zapisano v genih!« Profesorjevo reakcijo si lahko brez težav predstavljate. Ampak, kaj pa, če je to vse res?
Naj pojasnim. V vašem genskem skladu prevladujejo dominantne lastnosti za: učenje, razigranost, radovednost, tekmovalnost, lakoto, animatorstvo, skavte, nesebično pomoč sošolcem, odločnost, igro (nogomet, ples, petje, igranje inštrumenta), druženje s sovrstniki, prostovoljstvo, sodelovanje, sladkosnednost in dobro hrano. Med prikritimi geni maskote pa so pri nekaterih dijakih pogosto izražene lastnosti za: izostajanje od pouka, slabosti in klepetavost. Te se izrazijo tudi pri vaši maskoti, kadar ima okvarjen imunski sistem in se bori proti virusu ali bakteriji ali živi kot samotar.
Po kotitvi v brlogu ste se iz umirjenih in nebogljenih mladičkov spremenili v prave nadobudne gimnazijce. Vaše bivališče so poleg matične učilnice postali tudi drugi prostori na šoli, kjer ste iskali svoj plen, vendar ste se vedno z veseljem vračali v svoj brlog. Mladički ste rastli, se razvijali in krepili. Na vaše fenotipske značilnosti so vedno bolj vplivali neživi IKT, kemijski prehranjevalni in še posebej profesorji. Po dobrih 3 in pol mesecih ste se delno prilagodili. Povečali so strpnost do dejavnikov šole (pouk in izven šolske dejavnosti), izboljšali izrabo virov (znanja in izkušnje profesorjev) in odnos do dijakov ostalih letnikov. Vaša prilagojenost se odraža tudi v povprečnih ocenah. Za vaše preživetje skrbita »mama«, ki vas pridno hrani in »oče«, po katerem večkrat povprašate.
Želim vam, da razbijete predsodke in stereotipe o vaši maskoti in odkrijete bogastvo dobrih lastnosti: moč sodelovanja, ki temelji na dobri komunikaciji in omogoča preživetje temeljne skupnosti – družine. Občutek lakote, dragi 1. c, pa je res posledica izražanja različnih genov.

razredničarka mag. Jožica Brecl, prof.

konjMaskota 1. a (dec. 2014): konj

Maskota 1. a razreda je plemenita žival z nekaterimi lastnostmi, ki se odražajo tudi pri dijakinjah in dijakih tega razreda.

- Je marljiva in delovna, močna in vzdržljiva.
- Je hitra in spretna, včasih tudi nerodna.
- Navajena je garati do svojih skrajnih meja, zato je včasih označena kot nespametna.
- Vedno vleče naprej, kakorkoli naporno in težko je breme.
- Zna biti tiha, vodljiva in ponižna, pa tudi glasna in rezgetajoča.
- Najdemo jo poskakovati osamljeno, še večkrat pa tekati v skupini sebi enakih.
- Veliko sodeluje s človekom, a ta je ne sme spustiti z vajeti.

Želim vam, da bi skupaj s svojo maskoto ubrano galopirali in spretno preskakovali vse gimnazijske ovire, ki vas čakajo v naslednjih letih. Naj vas nobena stvar ne vrže s konja in naj vam uspe dosegati vse zadane cilje, da boste čim večkrat na konju.

razredničarka mag. Milanka Sobočan, prof.

 

risMaskota 1. b (dec. 2014): ris

Dragi 1. b, odločitev je padla. Vaša maskota je izbrana in pripravljena na druženje z vami.
Je zelo prikupna s svojim mehkim kožuhom in elegantnim premikanjem – seveda tako kot vi. Kup veselih in nasmejanih obrazov, če so razmere ugodne (se pravi: brez spraševanja in testov). Če pa preti nevarnost, pokaže svoje ostre kremplje in zobe ter se postavi v obrambno držo. Slišali so jo že renčati in godrnjati, kar vem, da obvladate. Pa znate tudi presti?
Ne mislite, da jo je lahko pretentati v njenem okolju. Ne, tudi ona ima tako kot vi dobro razvita vid in sluh ter začuti nevarnost.
Vaša maskota je zelo pogumna – čeprav je plenilka, si zaradi svoje premišljenosti in spretnosti upa napasti tudi do štirikrat večji plen, kot je sama. Želim si, 1. b, da bi tudi vi tako pogumno in vztrajno sledili zastavljenim ciljem.
Mladiči so živahni, glasni in razigrani, kot je značilno za enoletnike ali v vašem primeru prvoletnike; a ko odrastejo, se umirijo ter postanejo razumne in potrpežljive živali, ki se znajo dobro osredotočiti na svoj cilj. Upam, da to opisuje tudi vašo pot do četrtega letnika in mature.
Vaša maskota je živela tudi v slovenskih gozdovih, dokler je niso iztrebili. A ne bojte se, to ni konec zgodbe – uspešno so jo ponovno naselili in pravijo, da se sprehaja tudi po pohorskih gozdovih. Nič čudnega, če je potem zašla še na Škofijsko, kajne?
Sedaj ste gotovo že ugotovili, kaj je vaša maskota: če ne pomaga nič drugega, pa vam povem, da je najbolj prepoznavna po črnih čopkih na svojih ušesih.
Tako, pa ste postali risi – sedaj pa kremplje ven in zgrabite zvezke, da boste uspešno priplezali v drugi letnik.

razredničarka Alenka Bratuša, prof.

 

pingvinMaskota 1. c (dec. 2014): cesarski pingvin

Lačni, lačni, lačni in glasni, glasni, glasni in zbrani v veliko gručo. Prvi vtis, ko vstopiš v 1. c razred.
Ko napolnijo trebuščke, se umirijo. Glasni, skoraj vreščeči pa so še naprej, le da sedaj s polnimi trebuhi. Družinski duh je naslednja lastnost 1. C razreda. Že prve septembrske dneve se je v učilnici P/11 naselilo posebno domače vzdušje. Hitro se je pokazalo, katera dijakinja bo razredna mama. Na prvem duhovnem srečanju je svoje lačne otroke nasitila z goro sladkarij. In to ni običajna slovenska mama z enim, dvema in že redko s tremi otroki. Naša jih ima šestindvajset in to zeeeeloooo otroških duš, ki se smejijo vsemu, pa če se je čemu smejati ali ne. Ker se v 1. C še ni povsem izkristaliziralo, kdo bo razredni oče, je mama otrokom razložila, da je odšel na daljšo službeno pot oz. če se izrazimo v živalskem žargonu, je odšel iskat hrano za mladiče.
Potem je konec oktobra v P/11 prišla močna ohladitev, ki je zarezala med nje, vendar jih ni ločila. Še bolj so se stisnili drug drugemu in pričeli preverjati od kod izvira ta mrzel zrak. Znova in znova so ugotavljali, da najbolj piha izpred katedra, zato so se začeli umikati v nasprotno smer, vendar brez učinka.
Ker je lastnost mladičev 1. C razreda tudi kratkovidnost, je mama že poskrbela, da so vsi njeni otroci dobili ustrezna očala in je sedaj pogled v redovalnico bistveno bolj čist kot je bil še pred dvema mesecema. Od katedra pa tudi ne piha več tako mrzlo. V učilnici P/11 so nastopile otoplitve. Tako se v družini 1. C počasi vse postavlja na pravo mesto. Pred mlado družino so prvi družinski prazniki oz. počitnice in ker jih vleče v naravno okolje, se bodo odpravili proti antarktiki. Cesarske glave si lahko kljub gospodarski krizi privoščijo počitnice na ekskluzivni turistični destinaciji.

razredničarka mag. Damjana Krivec Čarman, prof.

 

kobilicaMaskota 1. d (dec. 2014): kobilica

Žival, ki bo simbolično spremljala 1. d naslednja štiri leta, ima svojstvene karakteristike.
Ko deluje v skupnosti, postane neverjetno močna in vplivna. Pravzaprav so skupaj prave inovativke z raziskovalno žilico, saj so že pred 3 milijoni let preletele Atlantski ocean in naselile Ameriko.
V svojem življenju ima možnost izbire - lahko hodi ali leti, odvisno od narave situacije. Ko gre zares, za delo zgrabi s štirimi rokami, zanese pa se lahko na pomoč mnogih sorodnikov.
Te živali odlikuje prilagoditev okolju, dober vid in sluh, še posebej pa skrivnostne vibracije, ki sprožajo komunikacijo, ki med njimi poteka skozi raznovrstne medije.
Se še spomnite preudarnosti in modrosti Filipa v Čebelici Maji? Naj vas na to spomni klobuk, ki ga nosi. In prav preudarnost in modrost skupaj z mladostno spontanostjo naj bodo cilj in želja tudi za skupnost kobilic 1. d, generacije 2014-2018. Srečno!

razrednika Andreja Vidmar, prof. in Goran Bezjak, prof.

 

 

 

pujsMaskota 1. a (dec. 2013): pujsek

Ta žival je po kitajskem horoskopu vzgled ostalim znamenjem. Vse lastnosti, ki ji jih pripisujejo, se skrivajo tudi v 1. a razredu:
Rada skrbi za druge, še posebej za svojo družino.
Verjame v ljudi in njihovo dobroto.
Rada spregleda napake ljudi in njihove slabosti.
Je marljiva, urejena in zelo trmasta.
Njena občutljivost se rada prenese tudi na druge.
Je praktična in razmišlja s svojo glavo.
Maskota 1. a si želi udobno življenje in izkoristi vsako najmanjšo priložnost, da uživa v radostih življenja (posebej v dobri hrani).
Pa še en majhen namig: V Nemčiji vašo maskoto podarjajo ob novem letu, ker prinaša srečo.

razredničarka Manica Medved, prof.

 

cebelaMaskota 1. b (dec. 2013): čebela

Maskota 1. b je žival, za katero bi lahko rekli, da je nenehno v gibanju. Nekako takšna je tudi razredna skupnost. Včasih se je potrebno namreč dobro potruditi, da se lahko sledi dijakom med njihovimi poleti in preleti po šoli, pa še kje drugje.
Komunikacija med to živalsko družino je ključna za vzdrževanje te skupnosti. Maskota želi biti ravno v tem tudi v pomoč razredni skupnosti, v kateri je velika različnost med posamezniki veliko bogastvo, čeprav marsikdaj terja veliko sprejemanja, spoštovanja in sodelovanja - da na jeziku ne bo med, v srcih pa led, ampak da bi bili pozorni drug do drugega, da bi znali obdržati medsebojno povezanost in razumevanje. Nenazadnje tudi do profesorjev.
Za to živalsko družino je znan rek o pridnosti, kar bi bilo zelo dobro posnemati v doseganju in »nabiranju« dobrih ocen ter razvijanju osebnih vrlin in kreposti. Maskota je lahko velik vzgled v svoji natančnosti, doslednosti in zanesljivosti – le-to in samo to vodi tudi do tistega nektarja, ki je na koncu zasluženo najbolj sladek.

razredničarka Lidija Sedar Hren, prof.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zmajMaskota 1. c (dec. 2013): zmaj

Dragi 1. c! Po skoraj štirih mesecih skupne razredne poti so se pokazale nekatere vaše poteze. Mislim, da je ta živalca odlična prispodoba za to, kar se dogaja med vami, ker:
- v očeh drugih bitij uživa veliko strahospoštovanje,
- večino časa spi, ko pa se prebudi, to da vedeti vsem,
- mu mnogi zavidajo svobodo letenja,
- jih večina meni, da se ga ne da ukrotiti, nekateri pa kljub temu verjamejo v to,
- je zelo glasen, ko je v akciji,
- se je stežka prilagodil drugim, zato je izumrl,
- bruha ogenj, ne znanja.

razrednik Jani Družovec, prof.

 

 

 

 

delfinMaskota 2. ab (dec. 2013): delfin

Od razredničark 1. letnika sem dobila dve maskoti: hobotnico in psa. Kaj dobiš, če združiš morsko žival s psom?.... Morskega psa! Vendar te živali ni tako preprosto najti v trgovinah s plišastimi igračami; delfinčki pa se kar ponujajo. In ker je razred res nagajiv in ker se držijo v jati, jim morda delfin odgovarja bolj, kot krvoločen morski pes.

razredničarka Mojca Kelbič, prof.

 

 

 

 

 

 

 

Maskota 1. c (dec. 1012): slon

Slon simbolizira poštenje, bistroumnost in mir. Mislim, da lahko te lastnosti pripišemo letošnjemu 1. c razredu. Želim, da bi takšni ostali, zato sem jim za maskoto izbrala slona, saj ga nekateri opisujejo kot simbol trdnosti in nespremenljivosti.
Zaradi krčenja življenjskega prostora je število slonov upadlo; tudi v 1. c je do sedaj samo 25 dijakov.
Sloni so največje kopenske živali in zato potrebujejo velike količine hrane, v 1. c pa potrebujejo predvsem več časa za prehranjevanje, zato so zelo veseli, če jih včasih spustimo kakšno minuto prej na malico.
Pravijo, da imajo sloni dober občutek za čas. Enako velja za 1. c, saj ne zamujajo k uram in do sedaj še nihče ni dobil neopravičene ure.
Nekateri ljudje slone podarjajo kot znak prijateljstva, največkrat pa kot simbol sreče. Upam in želim, da bi ostali prijatelji in da bi jih spremljala sreča, zato za maskoto dobijo slona.

razredničarka Urška Koren, prof.

 

misMaskota 1. d (dec. 2012): miš

- Te živali že od nekdaj spremljajo človeka.
- So izredno prilagodljive, saj se navadijo življenja kjerkoli: kljub temu pa za zdravo in zadovoljno življenje potrebujejo čim bolj optimalno okolje, v katerem se bodo dobro počutile.
- V naravi so vsejede in pojedo vse, kar jim pride pod gobček – tudi pri nas se nikoli ne branijo kakšnega priboljška.
- V znanstvenih krogih je naštetih kar 38 vrst teh živali – pri nas jih je zbranih le 33. Njeno ime pa je v tehničnih krogih povezano tudi s sodobno kazalno napravo in njena podobnost z naravno vrsto je tej napravi tudi dala ime.
- V znanstvene namene se z njimi in na njih pogosto opravljajo poskusi – pri nas se tudi z vami uvaja novost v pedagoškem delu.

razredničarka Bernardka Radej, prof.