V Hiši otrok dajemo velik poudarek sodelovanju med vzgojitelji in starši.

Oblike sodelovanja so:

ob vstopu otroka v vrtec skupaj načrtujemo postopek uvajanje otroka,
po dogovoru z vzgojitelji starši sodelujejo pri izvajanju programa, bodisi v vrtcu bodisi zunaj njega; (npr. pri predstavitvah različnih poklicev),
vsakodnevno izmenjujemo informacije;
nudimo in organiziramo govorilne ure, roditeljske sestanke, izobraževanja za starše ter druge oblike druženja (praznovanja, delavnice, izlete, piknike), pripravljamo tudi večere za starše, kjer otroci predstavijo svoje delo,
vsak teden je ena družina odgovorna, da v vrtec prinese šopek rezanega cvetja za cvetlične aranžmaje, ki jih izdelujejo otroci,
ob rojstnem dnevu lahko otroci ali prinesejo sadje in sokove za pogostitev ali pa vrtcu kaj podarijo,
starši imajo tudi možnost hospitacije (po dogovoru z vzgojiteljem) v skupini svojega otroka.

 

PRAKTIČNA NAVODILA STARŠEM

 

PRIHOD IN ODHOD

Vrtec odpremo ob 7.00.

 

Zajtrk je od 8.00 do 8.30. Kosilo je ob 11.00 za jaslične skupine in ob 11.30 za vrtčevske skupine. Ob 14.00 je popoldanska malica.

Prihod v vrtec. Prosimo, da otroka pripeljete vsaj do 9.00, mnogo bolje za otroka pa je, če je v vrtcu do začetka pedagoškega dela, to je do 8.30. V kolikor vseeno pridete po deveti uri, prosimo, da pridete povsem tiho, se hitro uredite in poslovite, da ne motite dela otrok in vzgojiteljic. Hvala za razumevanje.

Tudi sicer velja, da v vrtcu upoštevamo tukajšnji način življenja in ravnamo spoštljivo do sebe, drugega in sveta oz. stvari, ki nas obkrožajo. Govorimo tiho, gibamo se počasi. Na mize ne sedamo, na klopi ne stopamo.

Prvi trenutki, posebno ob prihodu, so pomembni za rast otrokove samostojnosti. Nepotrebna pomoč otroka ovira pri razvoju, zato pustimo, da lahko otrok naredi vse, kar že zmore, sam (preoblačenje, preobuvanje …). 'Pomagaj mi, da naredim sam.' (Maria Montessori).

Prosimo vas, da pripravite otroka na ločitev od vas že doma. V vrtcu je pri poslavljanju lahko v veliko pomoč, če sami verjamete, da bo otroku v vrtcu dobro oz. če otroku ne pokažete, da vam je morebiti hudo, ter se poslovite spodbudno. (Nekaj namigov glede ločitvene tesnobe v priloženem prispevku.)

Otroka predate vzgojiteljici. Sami ne vstopate v sobo, ga pa pospremite skozi vrata tako, da vzgojiteljica vašega otroka vidi. V kolikor se vaš otrok težje poslovi in ga predate vzgojiteljici neposredno, ga, ko sta pripravljena, oddajte vi, vzgojiteljica naj vam ga ne trga iz rok. Ko se enkrat poslovite od otroka, se, prosimo, ne vračajte nazaj; če želite vzgojiteljicam še kaj sporočiti, uporabite zvezek za vpise pred vhodom  v sobo.

Odhod domov. Po otroka pridete ob dogovorjeni uri, najkasneje pa do 16.30, ko se vrtec zapre. Upoštevajte čas, ki ga otrok potrebuje, da se obleče oz. pripravi na odhod.

Zamude beležimo, kar potrdite s podpisom, in zaračunamo zamudnino (vsaka začeta ura 15 €). Izjemne oz. opravičljive situacije lahko razumemo in sprejmemo.

Ko pridete po otroka, dajte vzgojiteljici diskreten znak, da gre otrok domov in počakajte pred sobo oz. ob igrišču, da otrok pospravi svoje delo oz. materiale in počisti. Ko je otrok pripravljen, z njim odidete, na zadržujete se na hodniku ali ob igrišču dlje časa. 

Popoldansko malico lahko otrok odnese s seboj domov, kadar je v primerni obliki.

 

SPOROČILA VZGOJITELJEM

 

Prosimo za razumevanje, ker se vzgojiteljice v času neposrednega dela z otroki ne morejo pogovarjati z vami (velja tudi zunaj). Otroci, ki so v vrtcu, potrebujejo vzgojiteljico, zato se z njo dogovorite za pogovor ob primernem času.

Krajša obvestila, vprašanja, pojasnila, spremembe, predčasen odhod otroka iz vrtca, razne druge izrednosti ali prošnje za pogovor z vzgojiteljico nam posredujte ali v pisni obliki (zvezek pred igralnico) ali do 9. ure v tajništvo po telefonu 059 092 300.

Redno pregledujte oglasni deski (glavno in oglasno desko pri vaši skupini) ter polico za starše (info točka pri vhodu).

Nekatera obvestila vam bomo posredovali tudi po e-pošti ali jih boste našli na spletni strani. 

 

BOLEZEN IN ODSOTNOST OTROK

 

Odsotnost otrok sporočate z aplikacijo Web vrtec

V skladu z 20. členom Pravilnika o sprejemu otrok v vrtec 'Hiša otrok – vrtec montessori' in o prispevkih staršev vrtec zniža ceno programa za stroške neporabljenih živil od naslednjega dne dalje, če starši javijo odsotnost do 8.30.

V primeru, da vaš otrok zboli za nevarnejšo hitro prenosljivo boleznijo (npr. rdečke, virusni klopni meningitis, norice …), ki bi ogrozila zdravje ostalih otrok in družin, nam to takoj sporočite tudi po telefonu 0590 92 300/301 ali po elektronski pošti This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. .  

Bolnih otrok v vrtec ne sprejemamo. V vrtcu otroku ne dajemo zdravil, saj tak otrok potrebuje nego doma.

Če gre za kronično bolezen in mora imeti otrok s seboj zdravila, je potrebno prinesti potrdilo od zdravnika.

Vrtcu oz. vzgojitelju je potrebno obvezno povedati telefonsko številko tistega starša ali druge osebe, ki je najprej dosegljiv v nujnem primeru.

 

OBLEKA OTROKA

 

Otroku dajte s seboj dodatno obleko v skladu z vremenom in poznavanjem vašega otroka. Predal z rezervnimi oblačili redno pregledujte. Za mlajše otroke priporočamo dva rezervna kompleta ali več po potrebi.

Copati otrok naj bodo enostavni in nedrseči, predvsem zaradi varnega gibanja po sobi in v telovadnici. Copati naj bodo podpisani. Prav tako naj bodo podpisani škornji in dežna oblačila, ki so stalno v vrtcu, otroci pa jih redkeje uporabljajo. 

Otroci naj bodo oblečeni v oblačila, ki jim omogočajo samostojnost pri oblačenju in slačenju ter se v njih lahko neovirano gibajo zunaj in notri.

 

PRAZNOVANJA ROJSTNIH DNI

 

V praksi našega vrtca je, da na dan praznovanja rojstnega dneva otroku pripravite nekaj fotografij iz njegovega otroštva (po dogovoru z vzgojiteljicami), ki kažejo za otroka pomembne dogodke. Vzgojiteljica jih bo pri skupnem praznovanju pokazala otrokom in jih nato vrnila otroku ali jih uporabila za časovni trak otroka.

Če želite ob tej priložnosti pogostiti še druge otroke, pripravite nekaj preprostega (sveže ali suho sadje, sok). Prosimo, da ne prinašate sladkih stvari.

Na ta dan lahko otrok podari praktično darilo, ki je uporabno v skupini (žogo, knjigo, barvice, papir …). Z vzgojiteljico se pogovorite, kaj bi bilo primerno za skupino. Darilo zavijte, da ga otrok pred celo skupino odpre in ga skupaj pogledamo. Če je mogoče, na predmet zapišite, kdo in ob kakšni priložnosti ga je podaril.

 

GOVORILNE URE in RODITELJSKI SESTANKI

 

Organizirane govorilne ure so dvakrat v šolskem letu (jeseni in spomladi) ter po roditeljskih sestankih. Sicer pa imate možnost govorilnih ur z vzgojiteljico otroka po vnaprejšnjem dogovoru.

V šolskem letu imamo dva redna roditeljska sestanka, na začetku in ob koncu šolskega leta. Če se pokaže potreba, organiziramo tudi izredne roditeljske sestanke.

 

DRUGO SODELOVANJE S STARŠI

 

Vabljeni ste, da se na oglasni deski vpišete v seznam, kdaj tekom leta boste v vrtec prinesli sveže cvetje za cvetlične aranžmaje, ki jih izdelujejo otroci in z njimi okrasijo mize v skupini; in kdaj papirnate brisače, robčke in servietke.

Če vaš otrok počiva, boste vsakih štirinajst dni ali na tri tedne domov odnesli prati posteljnino in jo ob naslednji vrnitvi otroka v vrtec prinesli s seboj.

O drugih načinih sodelovanja se lahko pogovorite z vzgojiteljico (npr. predstavitev poklica, šivanje pripomočkov, zbiranje materiala za posamezno področje dela, …).

Poleg govorilnih ur in roditeljskih sestankov nudimo in organiziramo tudi izobraževanja za starše ter druge oblike druženja (praznovanja, delavnice, izlete, piknike in druge prireditve). Vabljeni!

Spomladi po skupinah organiziramo popoldan za mame in popoldan za očete, na katerem se boste pridružili svojemu otroku in doživeli, kako poteka osrednje dnevno dogajanje v skupini. Vaš otrok vam bo predstavil del tega, kar v vrtcu dela in raziskuje, kar ga veseli in zanima.  

Starši imate po dogovoru z vzgojiteljico tudi možnost hospitacije v skupini svojega otroka.

 

KOLEDAR

 

Vrtec je tekom leta zaprt poleg državnih praznikov še 24. decembra, zadnji teden decembra med božičem in novim letom,

na veliki petek in zadnja dva tedna julija v času kolektivnega dopusta.

'V primeru krajših počitnic (jesenskih, božično-novoletnih, zimskih in prvomajskih) ter osamljenih delovnih dni, ki zapadejo med praznike (sporočilo boste prejeli po elektronski poti), Hiša otrok – vrtec montessori zagotavlja varstvo otrok v primeru 25 % prisotnosti otrok.

Sklep je pričel veljati s 1. junijem 2009.' (Sklep direktorja Zavoda Antona Martina Slomška)

                                                                                                                                                                             April 2025

MontessoriZadnji dan avgusta leta 1870 nam je dal veliko pedagoginjo in borko za ženske pravice italijanko Marijo Montessori. Leta 1896 je postala prva zdravnica v Italiji. Delala je na kirurgiji, v psihiatriji in predavala na mednarodnih kongresih žensk.
Svojo posebno metodo za vzgojo in poučevanje je pričela razvijati na medicinsko - pedagoškem inštitutu za vzgojo otrok s posebnimi potrebami. Uvedla je čutne pripomočke, s katerimi so se otroci lahko učili s pomočjo čutov.
Ob prelomu stoletja je pričela s temeljitejšim študijem pedagogike, psihologije in antropologije. V tem času je še predavala na univerzi, poučevala učiteljice in objavljala številne medicinske spise.
Šolstvo po vsej Evropi je v tistem času temeljilo na strogem režimu: uradnost, glasno ponavljanje za učiteljem, kaznovanje že za najmanjše napake. Za Marijo Montessori je bilo to ozračje - ozračje zapora.
6. januarja 1907 je ustanovila prvo Casa dei bambini (Hišo otrok) v rimski četrti San Lorenzo.Tukaj je uporabljala učne pripomoške, ki jih je bila uporabljala pri delu z duševno zaostalimi otroki. Otroci so sami izbirali, kaj bodo delali in odkrivali. V tej hiši se na otroke ni kričalo, kregalo, niso jih kaznovali, otroci so preprosto uživali. Postali so živahni, dobili zdrav videz in neskonšno radi so se vračali. Prvi Casi so sledile še mnoge, postala je slavna. Montessorin našin so uvajali v italijanskih, švicarskih, angleških, argentinskih osnovnih šolah ter poizkusnih šolah v Franciji in Združenih državah Amerike. Ustanovila je Mednarodno Montessori zdrušenje (AMI). Odpovedala se je svojemu službovanju kot zdravnica in docentka.
Do konca druge svetovne vojne se je naselila v Indiji, kjer je zacvetelo njeno gibanje. Po drugi svetovni vojni se je vrnila na Nizozemsko, praznovala 40. obletnico ustanovitve prve Case dei bambini ter načrtovala ustanovitev Montessori univerze.
Umrla je 6. maja 192.

Dediščina …

Kdorkoli je v zadnjih štiridesetih letih obiskoval vrtec ali šolo, se ga je v nekem trenutku dotaknilo Mariino raziskovanje, odkritje, delo. Zapustila nam je v prvi vrsti nove poglede in razumevanje otroštva. Vzgojne igrice, pohištvo po meri otrok, učenje z raziskovanjem in odkrivanjem, svetle učilnice, učitelji, ki imajo čas poslušati, vse to nam je danes domače, vendar to dolgujemo njej.
Nastanek nove pedagogike…
Maria Montessori je razvijala svoje delo iz opazovanj otrok. Bila je prepričana, da otroci sami vedo, kako naj se učijo. Proces učenja se začne pri otroku in ne učitelju.
Osnova …
Otroci bodo delali in si želijo delati, še jim omogošimo delo primerno njihovi starosti in stopnji razvoja in na način, kot ga izberejo sami. Ugotovila je, da otroci raje delajo, kot se igrajo.

"Odrasel in otrok se morata združiti;njeno delo 1
odrasel mora postati ponižen in
se od otroka učiti, kako postati velik."

Vključimo še pripomočke...
Pripomočki, ki jih je razvila in okolje, ki ga je ustvarila, otrokom omogošajo postati neodvisni in razmišljajoči še v rosnih letih. Sledijo izkušnjam vseh čutov in celostnemu razvoju.


Pa poglejmo še naokoli...
Hiša otrok ima vrt za dejavnosti v naravi in sobo, gospodarji pa so otroci. Idealno je še pokrit atrij, da so lahko otroci vešino časa zunaj. Pohištvo je svetlo, nizko in lahko, da ga morejo otroci premikati. še prijaznejši prostor pa n aredijo sobne rastline ter slike. Na stenah so table dovolj nizko, da jih uporabljajo otroci sami. Oprema učilnice je po meri otrok.


Nekaj pomembnih dobtrinic...
Igra tišine - Otroci imajo radi tišino, ki zanje postane igra. Tišina spodbuja k poslušanju notranjega življenja, pomaga h koncentraciji in pozornosti, razkriva skriti svet izgubljenih tihih svetov. Tišino otroci vzljubijo, še preden se rodijo, ko bivajo izven hrupa, v toplem objemu maternice. Mariino delo se je vezalo tudi na vero. Kot katoličanka je to vključila v svojo metodo.

V vrtcu imamo 6 skupin. Skupine so heterogene – starostno mešane.

Jaslične skupine so ZVONČKI, TROBENTICE in SPOMINČICE. V vsako skupino sprejmemo največ 12 otrok v starosti od 11 mesecev do treh let.

Starejše skupine so MARJETICE, SONČNICE in VIJOLICE. Skupine sprejmejo 21 otrok. Otroci v starejšo skupino pridejo, ko so stari 3 leta in ostanejo do vstopa v šolo.

Skupina Vijolice je dislocirana od preostalih skupin vrtca in se nahaja v prostorih OŠ montessori.

K vrtcu sodita še pokrita terasa na vzhodni strani in terasa na zahodni strani. V bližini imamo še igrišče.